1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy Oczko w lewo, działający pod adresem:
    www.oczkowlewo.pl, jest prowadzony przez Natalię Suską,
    z siedzibą przy: ul. Lipowa 2 05-070 Sulejówek,
    działający pod numerem NIP 8222390000. REGON 520457990
  2. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Oczko w lewo, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem sklepu, jak również postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez konsumenta.
  3. W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).
  4. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
  5. Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia
  6. Regulamin sklepu internetowego Oczko w lewo umieszczony jest nieprzerwanie na stronie internetowej www.facebook.com/oczkowlewoart w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.

2 DEFINICJE

Pojęcia, którymi posługuje się niniejszy regulamin oznaczają:
Konsument – jest nią osoba fizyczna w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego,
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – jest nią osoba fizyczna zawierająca
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej,
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną
niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą
we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą
czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową,
Usługodawca/Sprzedawca – Natalia Suska, ul. Lipowa 2 05-070 Sulejówek
Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem
https://oczkowlewo.pl/
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 Kwietnia 1964r. (Dz.U.2020.1740),

Towary oraz Usługi – wszelkie usługi świadczone oraz towary będące przedmiotem
umowy sprzedaży między sprzedawcą a kupującym,
Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu
art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
(Dz.U.2020.344),
Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną,
która dokonuje lub planuje dokonać Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego
z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym również Konsumenta,
Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcę,
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, w którym to Klient akceptuje ofertę
sprzedaży Sprzedawcy, która zawiera w szczególności cenę, rodzaj, ilość
Towarów lub Usług w ramach umorzy sprzedaży za pośrednictwem sklepu
internetowego.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U.2020.287).

3 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

  1. Ceny wszystkich oferowanych przez Sklep towarów i usług są cenami brutto oraz są wyrażone w złotych polskich. Odstępstwa od
    zasady waluty polskiej są wyraźnie zaznaczone.
  2. Ceny widniejące na stronie internetowej sklepu Oczko w lewo, jak również opisy towarów i usług stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy – zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego.
  3. Do złożenia zamówienia w sklepie internetowym Oczko w lewo konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
  4. Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie internetowym Oczko w lewo konieczne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiające przeglądanie stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera, Safari dla systemu OS X, itd.

4 WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Zamówienia w sklepie internetowym Oczko w lewo można dokonywać poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie sklepu.
  2. Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonu komórkowego.
  3. Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie informuje o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie zamówienie odbywa się poprzez przesłanie przez Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany w formularzu zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
  4. Udostępnienie oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie stosownej informacji na adres mailowy Klienta podany przy składaniu zamówienia, o którym mowa w §4 pkt. 4.2.
  5. Dokonywanie Zamówień w Sklepie internetowym Oczko w lewo jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.

5 SPOSÓB PŁATNOŚCI I TERMIN PŁATNOŚCI

  1. W sklepie Oczko w lewo istnieje możliwość płatności poprzez dokonanie przelewu na konto bankowe Sprzedawcy oraz płatności BLIK na numer telefonu sprzedawcy.
  2. Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje numer rachunku bankowego lub numer telefonu, na który należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym sklepu Oczko w lewo zamówienie jest przekazywane do realizacji.
  3. Sklep internetowy Oczko w lewo umożliwia wpłatę należności za pośrednictwem zewnętrznego serwisu płatności elektronicznych PayPal.
  4. Klient jest obowiązany do dokonania płatności za pomocą jednego z wyżej wymienionych sposobów w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Brak płatności w wyżej wymienionym terminie powoduje anulowanie złożonego przez Klienta zamówienia.

6 DOSTAWA

  1. Zamówione towary są dostarczane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pod adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
  2. Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 45 dni roboczych (z wyłączeniem produktów wykonywanych na indywidualne zamówienie klienta, dla których termin realizacji wynosi do 90 dni roboczych), chyba że w trakcie składania zamówienia przy wybranej przez klienta opcji dostawy, wyraźnie zaznaczony został inny termin. Termin realizacji zamówienia liczony jest od momentu otrzymania przez Oczko w lewo płatności za zamówione produkty. Powyższe terminy nie obowiązują w sytuacji, gdy Klient uzgodni z Oczko w lewo inny termin realizacji lub dostawy zamówienia.
  3. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem: Kurier InPost, InPost Paczkomaty
  4. W momencie przekazania towaru firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany o tym fakcie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w zamówieniu.
  5. Klient może również odebrać zamówiony towar osobiście w siedzibie Oczko w lewo, po wcześniejszym ustaleniu ze sprzedawcą terminu odbioru.. W przypadku odbioru osobistego kupujący nie ponosi kosztów dowozu towaru.
  6. Koszty dostarczenia Towaru, które oprócz ceny za Towar ponosi Klient, są podawane na stronie internetowej Sklepu przy składaniu Zamówienia.
  7. W momencie przyjęcia towaru Klient zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór. Od tej pory towar staje się własnością Klienta.
  8. W przypadku nieodebrania nadanej paczki w terminie wyznaczonym przez dostawcę, paczka zwrócona zostanie do siedziby sklepu. Ponowne nadanie nastąpi wyłącznie po uiszczeniu podwojonego kosztu wybranej formy wysyłki (koszt zwrotu nieodebranej paczki oraz koszt ponownej wysyłki)

7 ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru bez podania przyczyny.
  2. W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Kupujący powinien poinformować o tym Sprzedającego, składając oświadczenie o odstąpieniu, które może zostać wysłane pocztą na adres: ul. Lipowa 2 05-070 Sulejówek; może to także zrobić drogą elektroniczną za pomocą elektronicznego formularza odstąpienia od umowy przesłanego na adres mailowy sprzedawcy oczkowlewo@gmail.com. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu złożone po terminie, o którym mowa w §7 pkt. 1 nie wywołuje skutków prawnych.
  3. W przypadku złożenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach
    konsumenta, oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy (na trwałym nośniku danych w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.
  4. Sprzedawca zwróci Klientowi koszty doręczenia mu zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie. Jeżeli klient wybierze droższy środek transportu, nie otrzyma zwrotu różnicy między wartością wybranej dostawy, a najtańszym sposobem transportu.
  5. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania)
  6. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do dokonania zwrotu rzeczy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, w której odstąpił od umowy. Sprzedający może zastrzec, iż w przypadku odstąpienia od umowy, rzecz podlegająca zwrotowi zostanie odebrana przez niego lub osobę przez niego upoważnioną.
  7. Jeżeli dostarczony towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, lub do obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy, kwota zwrotu zostanie przekazana na rachunek bankowy Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy.
  9. Sprzedawca oświadcza, iż zwrot płatności, o którym mowa w § 7 pkt 9 Regulaminu zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. Sprzedawca w porozumieniu ze Kupującym, może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez Kupującego dodatkowych kosztów.
  10. Sprzedawca oświadcza, że prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów ujętych w art. 38 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta
  11. Zawierając umowę Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza, iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w
    terminie 14 dni od daty wydania mu towaru.

8 PRODUKTY CYFROWE

  1. Pliki cyfrowe zakupione w naszym sklepie są przeznaczone wyłącznie dla osobistego użytku. Nie wolno ich rozpowszechniać ani odsprzedawać bez naszej wyraźnej zgody.
  2. Zakaz kopiowania, udostępniania lub sprzedaży zakupionych plików cyfrowych innym osobom lub firmom.
  3. Wszelkie prawa autorskie i licencje pozostają w naszym posiadaniu po zakupie produktu.

9 REKLAMACJE

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu niezgodności Produktu z Umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami Regulaminu.
  2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć produkt bez wad.
  3. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie na adres poprzez e-mail na adres oczkowlewo@gmail.com. W zgłoszeniu zaleca się wskazać wadę, jaką zdaniem Klienta towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, datę wystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności towaru z umową zgodnie z art. 560 i nast. Kodeksu cywilnego oraz podanie danych kontaktowych. Powyższe wymogi mają charakter zaleceń, ich brak nie ma wpływu na skuteczność reklamacji.
  4. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
  5. Klient będący Konsumentem posiada w szczególności (lecz nie wyłącznie) następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  6. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1356).Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

10 ZASADY PUBLIKOWANIA OPINII

  1. Każdy kupujący/klient może publikować opinie o towarze/usłudze w odpowiednim miejscu na stronie internetowej Sklepu. Opinia powinna być napisana językiem polskim z zachowaniem zasad poprawniej polszczyzny.
  2. Opinie są subiektywnymi wypowiedziami Klientów. Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich treść.
  3. Kupujący/klient oświadcza, że jego wypowiedź nie narusza obowiązujących przepisów prawa, ani praw osób trzecich. Ponosi on pełną odpowiedzialność za wypowiedzi umieszczone przez niego w Sklepie Internetowym Oczko w lewo.
  4. Nadesłana opinia podlega weryfikacji przez sprzedawcę pod względem sprawdzenia czy opinia ta nie zawiera treści o charakterze zakazanym tj. w szczególności gdy opinia narusza obowiązujące przepisy, zawiera treści zakazane, reklamowe, dane osobowe, narusza prawa autorskie itd.

11 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych jest Oczko w lewo, z siedzibą pod adresem: ul. Lipowa 2, 05-070 Sulejówek
  2. Zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności sklepu internetowego Oczko w lewo, dostępnego na stronie https://oczkowlewo.pl/

12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w odpowiednim terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni.
  2. Zmieniony Regulamin wiąże Kupującego/Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz ustawy z 30.05.2014 r. – o prawach konsumenta.
  4. Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym https://oczkowlewo.pl/regulamin/
  5. Umowy ze sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 20-02-2022

W razie wątpliwości co któregokolwiek z zapisów niniejszego regulaminu, jesteśmy do dyspozycji – kontakt mailowy pod adresem oczkowlewo@gmail.com