1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy Oczko w lewo, działający pod adresem:
www.oczkowlewo.pl, jest prowadzony przez Natalię Suską,
z siedzibą przy: ul. Lipowa 2 05-070 Sulejówek,
działający pod numerem NIP 8222390000. REGON 520457990 - Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Oczko w lewo, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem sklepu, jak również postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez konsumenta.
- W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).
- Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
- Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia
- Regulamin sklepu internetowego Oczko w lewo umieszczony jest nieprzerwanie na stronie internetowej www.facebook.com/oczkowlewoart w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
2 DEFINICJE
Pojęcia, którymi posługuje się niniejszy regulamin oznaczają:
Konsument – jest nią osoba fizyczna w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego,
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – jest nią osoba fizyczna zawierająca
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej,
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną
niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą
we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą
czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową,
Usługodawca/Sprzedawca – Natalia Suska, ul. Lipowa 2 05-070 Sulejówek
Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem
https://oczkowlewo.pl/
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 Kwietnia 1964r. (Dz.U.2020.1740),
Towary oraz Usługi – wszelkie usługi świadczone oraz towary będące przedmiotem
umowy sprzedaży między sprzedawcą a kupującym,
Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu
art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
(Dz.U.2020.344),
Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną,
która dokonuje lub planuje dokonać Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego
z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym również Konsumenta,
Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcę,
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, w którym to Klient akceptuje ofertę
sprzedaży Sprzedawcy, która zawiera w szczególności cenę, rodzaj, ilość
Towarów lub Usług w ramach umorzy sprzedaży za pośrednictwem sklepu
internetowego.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U.2020.287).
3 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Ceny wszystkich oferowanych przez Sklep towarów i usług są cenami brutto oraz są wyrażone w złotych polskich. Odstępstwa od
zasady waluty polskiej są wyraźnie zaznaczone. - Ceny widniejące na stronie internetowej sklepu Oczko w lewo, jak również opisy towarów i usług stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy – zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego.
- Do złożenia zamówienia w sklepie internetowym Oczko w lewo konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
- Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie internetowym Oczko w lewo konieczne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiające przeglądanie stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera, Safari dla systemu OS X, itd.
4 WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Zamówienia w sklepie internetowym Oczko w lewo można dokonywać poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie sklepu.
- Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonu komórkowego.
- Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie informuje o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie zamówienie odbywa się poprzez przesłanie przez Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany w formularzu zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
- Udostępnienie oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie stosownej informacji na adres mailowy Klienta podany przy składaniu zamówienia, o którym mowa w §4 pkt. 4.2.
- Dokonywanie Zamówień w Sklepie internetowym Oczko w lewo jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.
5 SPOSÓB PŁATNOŚCI I TERMIN PŁATNOŚCI
- W sklepie Oczko w lewo istnieje możliwość płatności poprzez dokonanie przelewu na konto bankowe Sprzedawcy oraz płatności BLIK na numer telefonu sprzedawcy.
- Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje numer rachunku bankowego lub numer telefonu, na który należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym sklepu Oczko w lewo zamówienie jest przekazywane do realizacji.
- Sklep internetowy Oczko w lewo umożliwia wpłatę należności za pośrednictwem zewnętrznego serwisu płatności elektronicznych PayPal.
- Klient jest obowiązany do dokonania płatności za pomocą jednego z wyżej wymienionych sposobów w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Brak płatności w wyżej wymienionym terminie powoduje anulowanie złożonego przez Klienta zamówienia.
6 DOSTAWA
- Zamówione towary są dostarczane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pod adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 45 dni roboczych (z wyłączeniem produktów wykonywanych na indywidualne zamówienie klienta, dla których termin realizacji wynosi do 90 dni roboczych), chyba że w trakcie składania zamówienia przy wybranej przez klienta opcji dostawy, wyraźnie zaznaczony został inny termin. Termin realizacji zamówienia liczony jest od momentu otrzymania przez Oczko w lewo płatności za zamówione produkty. Powyższe terminy nie obowiązują w sytuacji, gdy Klient uzgodni z Oczko w lewo inny termin realizacji lub dostawy zamówienia.
- Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem: Kurier InPost, InPost Paczkomaty
- W momencie przekazania towaru firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany o tym fakcie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w zamówieniu.
- Klient może również odebrać zamówiony towar osobiście w siedzibie Oczko w lewo, po wcześniejszym ustaleniu ze sprzedawcą terminu odbioru.. W przypadku odbioru osobistego kupujący nie ponosi kosztów dowozu towaru.
- Koszty dostarczenia Towaru, które oprócz ceny za Towar ponosi Klient, są podawane na stronie internetowej Sklepu przy składaniu Zamówienia.
- W momencie przyjęcia towaru Klient zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór. Od tej pory towar staje się własnością Klienta.
- W przypadku nieodebrania nadanej paczki w terminie wyznaczonym przez dostawcę, paczka zwrócona zostanie do siedziby sklepu. Ponowne nadanie nastąpi wyłącznie po uiszczeniu podwojonego kosztu wybranej formy wysyłki (koszt zwrotu nieodebranej paczki oraz koszt ponownej wysyłki)
7 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru bez podania przyczyny.
- W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Kupujący powinien poinformować o tym Sprzedającego, składając oświadczenie o odstąpieniu, które może zostać wysłane pocztą na adres: ul. Lipowa 2 05-070 Sulejówek; może to także zrobić drogą elektroniczną za pomocą elektronicznego formularza odstąpienia od umowy przesłanego na adres mailowy sprzedawcy oczkowlewo@gmail.com. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu złożone po terminie, o którym mowa w §7 pkt. 1 nie wywołuje skutków prawnych.
- W przypadku złożenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach
konsumenta, oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy (na trwałym nośniku danych w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta. - Sprzedawca zwróci Klientowi koszty doręczenia mu zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie. Jeżeli klient wybierze droższy środek transportu, nie otrzyma zwrotu różnicy między wartością wybranej dostawy, a najtańszym sposobem transportu.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania)
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do dokonania zwrotu rzeczy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, w której odstąpił od umowy. Sprzedający może zastrzec, iż w przypadku odstąpienia od umowy, rzecz podlegająca zwrotowi zostanie odebrana przez niego lub osobę przez niego upoważnioną.
- Jeżeli dostarczony towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, lub do obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego.
- W przypadku odstąpienia od umowy, kwota zwrotu zostanie przekazana na rachunek bankowy Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca oświadcza, iż zwrot płatności, o którym mowa w § 7 pkt 9 Regulaminu zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. Sprzedawca w porozumieniu ze Kupującym, może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez Kupującego dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca oświadcza, że prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów ujętych w art. 38 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta
- Zawierając umowę Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza, iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w
terminie 14 dni od daty wydania mu towaru.
8 PRODUKTY CYFROWE
- Pliki cyfrowe zakupione w naszym sklepie są przeznaczone wyłącznie dla osobistego użytku. Nie wolno ich rozpowszechniać ani odsprzedawać bez naszej wyraźnej zgody.
- Zakaz kopiowania, udostępniania lub sprzedaży zakupionych plików cyfrowych innym osobom lub firmom.
- Wszelkie prawa autorskie i licencje pozostają w naszym posiadaniu po zakupie produktu.
9 REKLAMACJE
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu niezgodności Produktu z Umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami Regulaminu.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć produkt bez wad.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie na adres poprzez e-mail na adres oczkowlewo@gmail.com. W zgłoszeniu zaleca się wskazać wadę, jaką zdaniem Klienta towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, datę wystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności towaru z umową zgodnie z art. 560 i nast. Kodeksu cywilnego oraz podanie danych kontaktowych. Powyższe wymogi mają charakter zaleceń, ich brak nie ma wpływu na skuteczność reklamacji.
- Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- Klient będący Konsumentem posiada w szczególności (lecz nie wyłącznie) następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1356).Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
10 ZASADY PUBLIKOWANIA OPINII
- Każdy kupujący/klient może publikować opinie o towarze/usłudze w odpowiednim miejscu na stronie internetowej Sklepu. Opinia powinna być napisana językiem polskim z zachowaniem zasad poprawniej polszczyzny.
- Opinie są subiektywnymi wypowiedziami Klientów. Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich treść.
- Kupujący/klient oświadcza, że jego wypowiedź nie narusza obowiązujących przepisów prawa, ani praw osób trzecich. Ponosi on pełną odpowiedzialność za wypowiedzi umieszczone przez niego w Sklepie Internetowym Oczko w lewo.
- Nadesłana opinia podlega weryfikacji przez sprzedawcę pod względem sprawdzenia czy opinia ta nie zawiera treści o charakterze zakazanym tj. w szczególności gdy opinia narusza obowiązujące przepisy, zawiera treści zakazane, reklamowe, dane osobowe, narusza prawa autorskie itd.
11 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych jest Oczko w lewo, z siedzibą pod adresem: ul. Lipowa 2, 05-070 Sulejówek
- Zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności sklepu internetowego Oczko w lewo, dostępnego na stronie https://oczkowlewo.pl/
12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w odpowiednim terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni.
- Zmieniony Regulamin wiąże Kupującego/Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz ustawy z 30.05.2014 r. – o prawach konsumenta.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym https://oczkowlewo.pl/regulamin/
- Umowy ze sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 20-02-2022
W razie wątpliwości co któregokolwiek z zapisów niniejszego regulaminu, jesteśmy do dyspozycji – kontakt mailowy pod adresem oczkowlewo@gmail.com